Nabyłem ostatnio Skode Octavia Elegance Sedan 1.9 TDI AHF z przebiegiem 128 tyś kilometrów. Rocznik 2001, pierwsza rejestracja 2002 marzec.
Ponieważ przed zakupem byłem w serwisie, ustalono następujące usterki:
- Słabe poduszki amortyzatorów do zmiany
- Opocony przewód od Intercoolera do turbiny - podobno standard u ropniaków.
- Wibracje na pedale sprzęgła - Może to być końcówka docisku
- przednie amortyzatory - skuteczność 64%
- tylne po zimie do wymiany
Z tego co mi wiadomo, poprzedni właściciel wymienił rozrząd po 90 tyś.
Sygnalizuje mi, że za 1300 km mam się pojawić w serwisie.
Teraz pytanie do forumowiczów. Co powinienem wymienić?
Wszystkie filtry?
Wszystkie płyny? - olej (w skrzyni biegów również), płyn hamulcowy...
Wolałbym nie robić tego w autoryzowanym serwisie, niestety jeszcze nie rośnie mi drzewo z pieniędzmi przed oknem) czy ktoś poleca jakiś dobry serwis w Krakowie?
Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę przy przeglądzie?
Teraz kolejne pytanie:
Ile mogą kosztować amortyzatory na tył?
Ile mogą kosztować poduszki?
Ile może kosztować sprzęgło? wymieniać całe? czy tylko docisk?
Pytam o orientacyjne ceny...
Ostatnie pytanie:
Na rezerwie mam nowiutką P6000. W poprzednim samochodzie miałem również P6000 i byłem okropnie zadowolony. Czy jest sens teraz na sezon letni kupować te opony? Czy może są jakieś "lepsze" w mniejszej cenie...
Będę wdzięczny za wskazówki.
Swoją drogą Octavia chodziła mi od paru lat po głowie, marzyłem o tym aucie)
Nabyłem ostatnio Skode Octavia Elegance Sedan 1.9 TDI AHF z przebiegiem 128 tyś kilometrów. Rocznik 2001, pierwsza rejestracja 2002 marzec.
Moje gratulacje
Zamieszczone przez Lacrima
Ostatnie pytanie:
Na rezerwie mam nowiutką P6000. W poprzednim samochodzie miałem również P6000 i byłem okropnie zadowolony. Czy jest sens teraz na sezon letni kupować te opony? Czy może są jakieś "lepsze" w mniejszej cenie...
Ojciec miał w 406 P6000 w rozmiarze 195/65/15 wiec takim jak normalnie w Octavii... Te opony były beznadziejne na mokrym jak łyżwy :shock: Ani ostrzej ruszyć ani mocniej zahamować, także NIE POLECAM
Co do bicia pedalu to ja to u ojca zauwazylem i tak jest od poczatku. Jak sie lekko musnie pedal hamulca to czuc ze cos w nim bije jakis czas temu wymieniali wysprzeglik ale to takie bicie pozostalo, nie wiem czy kazdy tak ma czy o co chodzi.
A samego autka rowniez gratuluje
Ten silniczek jest naprawde dobry.
Dobry i tani serwis w Kraku: Serwis Skody ul. Powstańców 1 tel. 411-71-00 w.35.
Rozrząd, olej i filtry bym zmienił od razu - reszta zależy ile zostanie ci $$$
Dzięki wielkie, będę dzwonił w tym tygodniu. Z tego co mi wiadomo, był zmieniany rozrząd.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pią 01 Kwi, 05 19:26 ]
Zamieszczone przez Barthezz
Gratuluję wyboru
Dobry i tani serwis w Kraku: Serwis Skody ul. Powstańców 1 tel. 411-71-00 w.35.
Rozrząd, olej i filtry bym zmienił od razu - reszta zależy ile zostanie ci $$$
miales racje, bardzo mila obsluga. Malutko zaplacilem, jestem bardzo zadowolony, polecam kazdemu. Mechanik ktory robil przeglad to Pan Ryszard. Bardzo konkretny i stara sie tak, aby wymienic tylko to co niezbedne, nie naciagajac tym samym na zbedne koszta.
Komentarz